Rady pro Vás

10 rad, které musíte znát před tím, než si vyberete svého dodavatele reklamního polepu vašeho auta.

1. Nová barva vašeho auta za 50% ceny laku?

Foliový celopolep aut je vhodný pro firmy, které chtějí mít všechna auta ve svých barvách. Při nákupu nemusíte hledět na barvu vozu a nakoupit auto s nemalou slevou ze skladových zásob. Při prodeji ojetého vozu se folie odstraní a na automobilu zůstane původní, nepoškrábaný lak. Někdy chceme změnit barvu našeho auta z důvodu image firmy a dodržení jednotných firemních barev u všech vozů nebo chceme mít originální módní barvu, vytunenou motorku, auto. Výhoda použití folií je jednoznačná – 50% náklady, větší flexibilita. Předností folií je ochrana původního laku před kamínky a možnost opravy v případě drobných odřenin. Před prodejem auta můžete folie odstranit a původní lak je ve velmi dobrém stavu. Pozor v jaké m stavu máte lak auta. Objevíte-li náznak rzi nebo oděrky na karoserii, nelze na takový polep poskytnout záruku. Mimochodem i v autolakovně by vám bez předchozí opravy povrchu karoserie auto nenalakovali.

2. Výhody polepu folií na místo nového laku:

  • barevná folie vás stojí jen 50% ceny nového laku
  • nová barva – žádný lak, lepíme barevné folie
  • grafický návrh může změnit vaše auto nebo motorku na originál
  • folie ochrání původní lak před kamínky a drobnými odřeninami
  • folii lze kdykoliv odstranit

3. Celopolep auta = mobilní billboard?

Poslední dobou vzrůstá obliba celopolepu aut a to včetně jejich bočních a zadního skla. Tento trend už nejen odborníci na venkovní reklamu, ale i laici. Dopravní prostředky jsou součástí našeho každodenního života a využití celé plochy na autech včetně oken vytváří již významně velkou plochu pro reklamní sdělení, která se u středně velkého osobního auta pohybuje kolem 17 m2. Takováto plocha se dá využít nejen na posílení image firmy, ale i k produktové reklamě. Díky celopolepům máte plochu řádově větší a výraznou kreativitou vyvoláte větší zásah.

4. Grafický návrh

Každý klient by si měl na začátku dobře ujasnit, co a jak bude chtít komunikovat. Dle našich zkušeností s venkovní reklamou musíme vzít v potaz, že se auto pohybuje. Takže při běžné rychlosti mimo město máme na reklamní vnímání 5 vteřin a v pomalém městském provozu se tento čas prodlouží na 10 až 20 vteřin. Z tohoto hlediska musíme grafiku uzpůsobit, aby byla co nejčitelnější, správné umístění loga, reklamního sdělení, typu a velikosti písma vzhledem k pohledové vzdálenosti. Problémem může být velké množství informací, nevhodně zvolené barvy. Kreativní, nepřehlédnutelná grafika vyvolává větší dopad, ale důležitá je také celková jednota mezi textovým sdělením a grafikou.

5. Není lepič jako lepič

Foliový polep celého vozu není jednoduchá záležitost. I při použití kvalitních materiálů jsou některé aplikace pro běžné pracovníky zvyklé na jen na polepy výloh z běžných folií jen těžce proveditelné. Aplikátor by měl být proškolen a měl by mít správný postup pro aplikaci dané folie v malíčku. Kdo jednou zkusil aplikovat, ví že to opravdu není jednoduché – polepovat celé automobily, zpětná vypouklá zrcátka, 3D plochy… Důležitá je čistota, materiál, správná teplota podkladu, použití vhodných pomůcek, prostředí, lak auta musí být vyzrálý, bez rzi a odřenin. Náš tým pracovníků je zkušený, pravidelně proškolený, se znalostí kvalitních materiálů a jejich vlastností, prověřený 5-letou praxí v aplikaci celopolepů.

6. Tři kroky ke grafickému návrhu – úspora vašeho času

Příprava grafiky vyžaduje:

  • mít k dispozici okótovaný nákres auta v měřítku
  • podklady ke grafice – např. logo firmy a kvalitní fotografie v digitální podobě
  • slogany, produkt firmy, který je předmětem reklamy.

Díky našemu softwarové databázi modelů aut šetříme váš čas. K naprosté většině aut, které jezdí nyní na silnicích, máme okótované nákresy v měřítku. Takže pro přípravu grafiky a kalkulaci polepu není nutné přistavení auta. Zákazník uvidí připravenou grafiku na svém autě, i když jeho auto je stále v terénu a nemusí ztrácet tak drahocenný čas z pracovní doby.

7. Orientujte se na kvalitní materiály / riziko pro majitele aut

Používání běžných folií je vhodné pro krátkodobé polepy aut (cca. do 2 let provozu) pro rovné plochy, pro reklamu na tramvaje autobusy, skříňové nástavby vozidel apod. Na dodávky a osobní auta, jejichž karoserie je vydutými plochami, prolisy, nýty jsou nutné lité víceleté kvalitní folie. Tyto folie jsou pružné, mají schopnost vytáhnutí a dokážou okopírovat i složité povrchy. Běžné tříleté folie nelze tvarovat, později se smršťují, praskají a odkrývají lepidlo, na které se zachycuje prach. Můžeme pak vidět na autech odlepené písmena olemovaná špínou, popraskanou nebo odlepenou folii v prolisech. Kvalitní materiály znamenají v konečném důsledku prodloužení trvanlivosti, úsporu času, energie a hlavně nákladů. Svoje dobré jméno můžete podpořit použitím kvalitních materiálů a technologií. Je jasné, že odloupnuté firemní logo či reklamní slogan, vybledlé barvy vaše zákazníky zřejmě nepřesvědčí. Riziko pro majitele aut v případě špatně zvoleného dodavatele: použitím levných neznačkových materiálů, špatnou aplikací, neškoleným personálem, nedodržením zásad správné aplikace – dřívější ztráta kvality polepu auta, praskání, odlepování.

8. Garance

Běžné folie určené k polepům aut mají stálost – 3 roky v exteriéru.
Lité folie mají stálost – až 7 let v exteriéru, tato trvanlivost je garantována výrobcem. Jsou určeny pro náročnější povrchy – prolisy, zrcátka a celopolepy aut. Naše používané folie mají vlastní atesty bezpečnosti a nehořlavosti skupiny B1, B2. Vybrané folie mají vlastní atest Ministerstva dopravy ČR 8SD.

9. Celopolepy –jednička v signmakingu – reklama „zadarmo“

Použití auta jako reklamního nosiče je nejvíc trendy. Celopolep auta vytvoří několikametrovou nápaditou plochu, kterou pak necháte pohybovat mezi ostatními jednobarevnými plochami a hned vidíte hlavní důvody popularity. Auto využívané jako pracovní prostředek lze tak využít k reklamním účelům, díky moderním technologiím na něj můžete nalepit jakýkoliv motiv. Pro firmy se dnes auta stávají snadno dostupnou reklamní plochou, která má velký dosah a účinek. Lidé tuto reklamu více vnímají a dobře pamatují. Příkladem mohou být auta Telefonica O2, žvýkačky Chewing gum…

10. Okenní folie – co byste měli vědět

Okenní folie One Way Vision se v reklamě využívají k polepu výloh, oken a také v neposlední řadě na dopravní prostředky. Základní výhodou je vytvoření velké atraktivní plochy pro reklamní motiv při celopolepu vašeho auta včetně oken při zachování průhlednosti z vnitřní strany. Ovšem je třeba si uvědomit, že mezi jednotlivými typy těchto folií jsou velké rozdíly, které mají vliv na grafiku, životnost. Také aplikace této speciální folie má svá pravidla, navíc byste měli dostat od dodavatele doklad o schválení ministerstvem dopravy. Také polep zadního skla podléhá vyhlášce Ministerstva dopravy, která některé druhy aplikací povoluje, ale má jistá pravidla, která se musí dodržet z důvodu bezpečnosti dopravního provozu.